Valmisratkaisut rich media -mainoksiin

Rich media -mainoksiin on olemassa valmiita ratkaisuita, jotka yksinkertaistavat mainosten tuotantoa. Valmisratkaisun käyttömahdollisuus kannattaa varmistaa medialta etukäteen.

Monisivuinen esitemainos

Monisivuinen mainos muodostuu useammasta mainosnäkymästä, jota voidaan selata eteenpäin joko pyyhkäisemällä pystysuunnassa tai nuolipainikkeista painamalla. Mainospohja soveltuu erinomaisesti esimerkiksi printtiesitteiden, tarjousliitteiden ja asiakaslehtien käyttämiseen mainoksena. 

Jokaiseen mainosnäkymään lisätään painike, josta ohjataan kampanjasivustolle.

Monisivuisesta mainoksesta tallennetaan Richie Ads -mainosanalytiikkaa sivunvaihdoista.

Aineistoista muodostetaan pysty- ja vaakaorientaatiossa toimiva responsiivinen rich media -aineisto.

Aineistovaatimukset

  • 2 – 16 hyvälaatuista jpg-kuvaa pystyorientaatiossa, tiedostot nimettynä haluttuun sivujärjestykseen, kuvakorkeus 2008 px, leveys max. 1536 px
  • Linkki kampanjasivustolle, jokaisella sivulla voi olla oma linkki

Esitemainoksen painikkeet on mahdollista muuttaa.

Videomainos

Videomainos on kokosivun mainosmuoto, jossa mainostajan video toistetaan autoplayllä käyttäjän saapuessa mainosnäkymään. Käyttäjä voi laittaa videon äänet päälle mainoksen oikeassa alakulmassa olevasta ikonista, oletuksena video toistetaan ilman ääniä. 
Mainos toimii käyttäjän laitteella sekä pysty- että vaakaorientaatiossa. Video-player sijoitetaan mainokseen keskiosaan mainostajan toimittamien taustakuvien päälle. Taustakuvassa olevat teksti- ja kuvaelementit kannattaa sijoittaa taustakuviin niin, etteivät ne peity täysin videon alle.

Aineistovaatimukset

1) Videotiedosto mp4-formaatissa (max. 500 MB)
2) Videon taustalle tuleva poster-kuva jpg- tai png-tiedostona
            - poster-kuvan kuvasuhteen tulisi olla suunnilleen sama kuin videossa
            - poster-kuva näytetään, jos videota ei voida toistaa esimerkiksi käyttäjän ollessa offline-tilassa
3) Taustakuvat pysty- ja vaakaorientaatiossa hyvälaatuisina png- tai jpg-tiedostoina
           - pystykuva: 1536 x 2008 px
           - vaakakuva: 2048 x 1496 px
4) Linkki kampanjasivustolle

Natiivimainosratkaisut

Richie Ads -kokosivumainos sopii erinomaisesti natiivimainosratkaisuihin, sillä käyttäjä näkee koko artikkelisisällön suoraan mainosnäkymässä ilman tarvetta klikata erikseen sivustolle lukemaan. Mainosanalytiikka näyttää myös käyttäjän mainoksen parissa viettämän ajan. 

Useimmilla medioilla on käytössä oma natiivimainospohja, mutta mainostaja voi myös tehdä oman, artikkelityyppisen, paljon tekstiä sisältävän mainostoteutuksen. Huomioi tekstipohjaisessa toteutuksessa natiivimainontaan liittyvät ohjeet, eli mainostaja tulee olla selkeästi esillä ja mainoksen tulee sisältää näkyvästi sana mainos tai kaupallinen yhteistyö.

Still need help? Contact Us Contact Us