Valmisratkaisut rich media -mainoksiin
Rich media -mainoksiin on olemassa valmiita ratkaisuita, jotka yksinkertaistavat mainosten tuotantoa. Valmisratkaisun käyttömahdollisuus kannattaa varmistaa medialta etukäteen.
Monisivuinen esitemainos
Monisivuinen mainos muodostuu useammasta mainosnäkymästä, jota voidaan selata eteenpäin joko pyyhkäisemällä pystysuunnassa tai nuolipainikkeista painamalla. Mainospohja soveltuu erinomaisesti esimerkiksi printtiesitteiden, tarjousliitteiden ja asiakaslehtien käyttämiseen mainoksena.
Jokaiseen mainosnäkymään lisätään painike, josta ohjataan kampanjasivustolle.
Monisivuisesta mainoksesta tallennetaan Richie Ads -mainosanalytiikkaa sivunvaihdoista.
Aineistoista muodostetaan pysty- ja vaakaorientaatiossa toimiva responsiivinen rich media -aineisto.
Aineistovaatimukset
- 2 – 16 hyvälaatuista jpg-kuvaa pystyorientaatiossa, tiedostot nimettynä haluttuun sivujärjestykseen, kuvakorkeus 2008 px, leveys max. 1536 px
- Linkki kampanjasivustolle, jokaisella sivulla voi olla oma linkki
Esitemainoksen painikkeet on mahdollista muuttaa.
Videomainos
Aineistovaatimukset
Natiivimainosratkaisut
Richie Ads -kokosivumainos sopii erinomaisesti natiivimainosratkaisuihin, sillä käyttäjä näkee koko artikkelisisällön suoraan mainosnäkymässä ilman tarvetta klikata erikseen sivustolle lukemaan. Mainosanalytiikka näyttää myös käyttäjän mainoksen parissa viettämän ajan.
Useimmilla medioilla on käytössä oma natiivimainospohja, mutta mainostaja voi myös tehdä oman, artikkelityyppisen, paljon tekstiä sisältävän mainostoteutuksen. Huomioi tekstipohjaisessa toteutuksessa natiivimainontaan liittyvät ohjeet, eli mainostaja tulee olla selkeästi esillä ja mainoksen tulee sisältää näkyvästi sana mainos tai kaupallinen yhteistyö.