Valmisratkaisut rich media -mainoksiin

Rich media -mainoksiin on olemassa valmiita ratkaisuita, jotka yksinkertaistavat mainosten tuotantoa. Valmisratkaisun käyttömahdollisuus kannattaa varmistaa medialta etukäteen.

Monisivuinen esitemainos

Monisivuinen mainos muodostuu useammasta mainosnäkymästä, jota voidaan selata eteenpäin joko pyyhkäisemällä pystysuunnassa tai nuolipainikkeista painamalla. Mainospohja soveltuu erinomaisesti esimerkiksi printtiesitteiden, tarjousliitteiden ja asiakaslehtien käyttämiseen mainoksena. 

Jokaiseen mainosnäkymään lisätään painike, josta ohjataan kampanjasivustolle.

Monisivuisesta mainoksesta tallennetaan Richie Ads -mainosanalytiikkaa sivunvaihdoista.

Aineistoista muodostetaan pysty- ja vaakaorientaatiossa toimiva responsiivinen rich media -aineisto.

Aineistovaatimukset

  • 2 – 16 hyvälaatuista jpg-kuvaa pystyorientaatiossa, tiedostot nimettynä haluttuun sivujärjestykseen, kuvakorkeus 2008 px, leveys max. 1536 px
  • Linkki kampanjasivustolle


TAI

  • 2 – 16 -sivuinen PDF-tiedosto, tallennettuna sivuittain pystyorientaatiossa
  • Linkki kampanjasivustolle

Esitemainoksen painikkeet on mahdollista muuttaa.

Videomainos

Videomainos on kokosivun mainosmuoto, jossa mainostajan video toistetaan autoplayllä käyttäjän saapuessa mainosnäkymään. Käyttäjä voi kytkeä videoon äänet mainoksen oikeassa alakulmassa olevasta ikonista, oletuksena video toistetaan ilman ääniä. 
Mainos toimii käyttäjän laitteella sekä pysty- että vaakaorientaatiossa. Videoplayer sijoitetaan mainokseen keskiosaan mainostajan toimittamien taustakuvien päälle, joihin voi sijoittaa mahdolliset kuva- ja tekstielementit. Taustakuvissa on koko sivun kattava linkkialue, johon kiinnitetään mainostajan toimittama linkki. 

Aineistovaatimukset

Videotiedosto mp4-formaatissa (max. 1 GB), mahdollisimman iso ja hyvälaatuinen, mielellään 4K tai Full HD
Videon taustalle tuleva posterkuva hyvälaatuisena jpg-tiedostona
            - posterkuvan kuvasuhde ja resoluutio on sama kuin videossa
            - posterkuvana kannattaa käyttää stillikuvaa tietystä videon kohdasta
            - posterkuvaa näytetään jos videota ei voida toistaa, esimerkiksi käyttäjän ollessa offline-tilassa
Taustakuvat pysty- ja vaakaorientaatiossa hyvälaatuisina jpg-tiedostoina
           - pysty: 1536 x 2008 px
           - vaaka: 2048 x 1496 px
 Linkki kampanjasivustolle
Video streamataan verkon yli, joten video pyörii ainoastaan jos käyttäjällä on toimiva verkkoyhteys laitteessaan. Video sijoitetaan mainoksen keskiosaan taustakuvien päälle, ja koko taustakuva-alue toimii linkkialueena kampanjasivustolle. Taustakuvassa olevat teksti- ja kuvaelementit tulee sijoittaa kuviin niin, että video ei peitä niitä.
Mainosanalytiikkaa videomainoksesta kertyy impressioiden ja klikin lisäksi myös videon katselusta.

Natiivimainosratkaisut

Richie Ads -kokosivumainos sopii erinomaisesti natiivimainosratkaisuihin, sillä käyttäjä näkee koko artikkelisisällön suoraan mainosnäkymässä ilman tarvetta klikata erikseen sivustolle lukemaan. Mainosanalytiikka näyttää myös käyttäjän mainoksen parissa viettämän ajan. 

Useimmilla medioilla on käytössä oma natiivimainospohja, mutta mainostaja voi myös tehdä oman, artikkelityyppisen, paljon tekstiä sisältävän mainostoteutuksen. Huomioi tekstipohjaisessa toteutuksessa natiivimainontaan liittyvät ohjeet, eli mainostaja tulee olla selkeästi esillä ja mainoksen tulee sisältää näkyvästi sana mainos tai kaupallinen yhteistyö.

Still need help? Contact Us Contact Us