Mainoksen testaaminen Richie Ads Preview -sovelluksella
Mainoksen tekijän vastuulla on testata mainos Richie Ads Preview -sovelluksella, mutta suosittelemme testaamaan rich media -mainokset myös ennen trafikointia varmuuden vuoksi, jotta mahdolliset ongelmat saadaan selvitettyä ennen mainoksen julkaisua.
Trafikoinnin kiiretilanteissa suosittelemme testaamaan aineiston vähintään verkkoselaimella HTML5-versiossa.
Aloita testaus kirjautumalla Richie Ads Preview -palveluun osoitteessa ads-preview.richie.fi
Syötä osoitekenttään sähköpostiosoitteesi ja paina Login-painiketta. Saat hetken kuluessa sähköpostiisi linkin, jonka avulla voit kirjautua Richie Ads Preview -palveluun. Sisäänkirjautuneena kirjautuminen säilyy selaimesi muistissa, joten kirjautumista ei tarvitse tehdä uudestaan seuraavalla kerralla.
Mainosaineistot ladataan palveluun pakattuina zip-tiedostoina, joko raahaamalla zip katkoviivalla merkitylle alueelle, tai klikkaamalla aluetta ja valitsemalla oikean tiedoston työasemalta.
Mainoksen esikatselua varten tarvittavan QR-koodin saa näkyville Preview-painikkeesta löydät linkin mainoksen esikatseluun selaimessa. Lisäksi näkymässä on QR-koodi iOS-sovelluksessa testaamista varten.
Voit testata mainosaineiston toimivuuden oikeassa sovellusympäristössä käyttämällä Richie Ads Preview -sovellusta. Sovelluksen avulla kannattaa testata aina swipe-eleen toimivuus, jotta mainos ei vahingossa estä käyttäjää pääsemästä seuraavaan artikkeliin sekä mainoksen sisäisen analytiikan tallentuminen.
Lataa Richie Ads Preview -sovellus iPadille ja iPhonelle
iOS-sovellus noutaa mainosaineistoja esikatseltavaksi Richie Ads Preview- palvelusta QR-koodien välityksellä. Skannaamalla QR-koodin sovelluksella voit esikatsella ja tarkistaa aineiston toimivuuden muutamassa sekunnissa.
Lataa Richie Ads Preview -sovellus Androidille
Android-sovellus liitetään ensimmäisellä käyttökerralla omaan Dropbox-tiliin. Voit testata mainoksen siirtämällä sen omana kansiona Dropboxiin automaattisesti luotuun Apps/Richie Ads Preview -kansioon.