Kokosivun mainos käyttäen rich mediaa
Yleistä tekniikasta
Mainosnäkymät toimivat samalla tavalla kuin laitteiden selain, eli mainokset toteutetaan HTML5, CSS ja Javascript -tekniikoilla vastaavalla tavalla kuin normaalit verkkosivustot. Richie Ads tukee kaikkia laitteen tukemia HTML5- ja CSS3-ominaisuuksia (esim. audio- ja video- elementit, CSS-animaatiot paikannus, gyroscope, accelerometer yms.).
Mainos näytetään koko ruudun koossa kaikenkokoisilla päätelaitteilla puhelimista suurinäyttöisiin desktop-tietokoneisiin, joten mainoksen tulee olla responsiivinen vastaavalla tavalla kuin minkä tahansa eri laitteilla käytettä verkkosivu. Mainos kannattaa toteuttaa niin, että sen kuvanlaatu on hyvä myös suurilla näytöillä ja resoluutioilla, eli kannattaa varautua vähintään 2000px leveisiin ja korkeisiin näyttöihin.
Vastaavasti on syytä varautua myös pieniin näyttöihin, joilla tekstistä tulee saada selvää. Kaiken ei tarvitse mahtua ruudulle kerrallaan, vaan mainos voi olla pystysuunnassa skrollattava.
Huomaa, että voit hyödyntää mainosaineistona myös esimerkiksi mainostajan responsiviista kampanjasivua, jolloin mainostettava sisältö on heti käyttäjän nähtävillä ylimääräisen klikkauksen sijaan.
Tekniset ohjeet
Aineisto-zipin tiedostokokoraja on 5 megatavua.
Kokosivun aineistot toimitetaan zip-tiedostona. Aineiston index.html -tiedoston tulee olla aineiston juuressa. Aineisto voi sisältää vain yhden html-tiedoston. Kaikki muut materiaalit voivat olla kansioissa (kuvat, css-tiedostot, Javascript-tiedostot yms.). Mainosaineiston tulee toimia myös käyttäjän ollessa offline-tilassa, joten huomioi, että esimerkiksi Javascript-tiedostot ja mahdolliset fonttitiedostot sisältyvät aineistopakettiin.
Aineiston index.html:ään on lisättävä head-osion alussa MRAID-tag muodossa:
<script src="mraid.js"></script>